Monday, June 29, 2009

Chai chai chai !

Riika taalta Intiasta taas MOI!

Kuluukohan aika taalla Intiassa nopeammin kuin siella? Ainakin se tosiaan tuntuu silta! Taas on muutama viikko kerinnyt vierahtaa, enka ole irronnut koneen aareen. Tai kerran yritin, tuli pitka sahkokatkos. Okei, nyt yritan jatkaa siita mihin viimeksi jain.. hmm, pitaapi kaivella vahan muistia.

Agraan jaatiin viimeksi, joten siita aloitetaan. Sen jalkeen on tapahtunut paljon. Sielta tosiaan otettiin sitten illalla (16.6.) yojuna kohti Varanasia. Aamulla oltiin perilla ja majoituttiin Hotel Vaibhav nimiseen mestaan. Ihan perussiisti paikka. Sen nimesta vaannettiin muutama hauska vitsi, silla monilla oli edelleen maha aika kuralla. Varsinkin Atella, jolla alkoi jo olla melko paha nestehukka ja siksipa han lahtikin sairaalaan lahestulkoon heti perille paastyamme. Me muut kaivattiin uimista ja rentoutumista, joten suunnattiin eraan toisen hotellin uima-altaalle ja siella se loppupaiva oikeestaan vierahtikin. Seuraavana aamuna herattiin Antin ja Piiun kanssa jo puoli viiden aikaan aamulla ja otettiin tuk tuk kohti Gangesia. Oli aivan mahtava fiilis, kun lopulta puikahdimme kujalta joen varteen ja nahtiin Ganges auringon noustessa kirkkaana taivaanrannasta. VAU! Katseltiin auringon nousu rauhassa joen rannalta ja palkattiin sitten venekuski meille tunnin ajaksi soutelemaan hieman jokea pitkin. Oli mahtavaa oikeasti nahda ihmisten uivan ja pyykkaavan pyhassa joessa. Veneemme vierelle tuli muutama pikkupoika uimaan jossain vaiheessa, ja yhdesta jalan loiskauksesta sain myos hieman pyhaa vetta paalleni. Jotkut venekuskit ottivat joesta vetta pulloon ja joivat, herrrkullista, not! Venekeikan jalkeen kaveltiin vanhan kaupungin pikku kujia ja pysahdyttiin aamupalalle. Hotellilla kaynnin jalkeen lahdettiin moikkaamaan Attea sairaalaan, sitten kaytiin jossain ostoskeskuksessa kattelemassa ja loydettiin Antille kivat arskat. Sitten mentiin taas uima-altaalle loikoilemaan, ah. Vikana aamuna Varanasissa Atte paasi sairaalasta ja pojat lahtivat kahdestaan viela katsomaan Gangesia, niin etta Attekin paasi kokemaan sen. He nakivat joessa kelluvan turvonneen ruumiinkin, hui. Niin, ja sitten niiden kuski tosiaan joi sita vetta.

Varanasista lahdettiin aamupaivalla junalla kohti ita-rannikkolla sijaitsevaa Puria. Junamatka kesti koko paivan ja seuraavan yon, Purissa oltiin siis perjantaina 19.6. ja loydettiin sielta melko nopeasti itsellemme mukava hostelli melkein merenrannalta. Purissa keskityttiin lahinna vain rannalla makoiluun, uimiseen, lepaamiseen ja hyvaan ruokaan. Ilmasto oli tosi kuuma ja kostea, aika tukahduttava mun makuun. Hikoiltiin kun pienet possut koko ajan! Purissa siis relattiin 3 yota ja nelja paivaa, sitten pitikin sanoa Piiulle heipat (Piiu jai viela kahdeksi yoksi Puriin ja lensi sielta Mumbaihin, josta 26.6. takaisin Suomeen) ja 23.6. illalla lahdettiin kolmisteen junalla kohti Goaa. Aina on kuitenkin mutkia matkassa, eli reittimme kulki Kolkatan ja Mumbain kautta Goalle, jossa oltiin perilla 26.6. Junamatkat meni yllattavan hyvin: paljon upeita maisemia ja paikallisia ymparilla, juna alkoi jo tuntua vahan liiankin kodikkaalta. Pisin matka oli tietysti Kolkata-Mumbai vali ja siihen meni 32 tuntia.

Goa on tosi vihreana ja taalla satelee aika paljon, mika tekee ihan hyvaa Purin tukalan kuumuuden jalkeen. Majoituttiin ensiksi kahdeksi yoksi Anjuna beachille Mary's Holiday Homes nimiseen hostelliin ja eilen sitten muutettiin Anjuna beach resorttiin, majoitutaan kolmestaan yhdessa huoneessa ja huone maksaa noin 8 euroa, ei paha. Siella on uima-allas ja bilispoytakin, kaikki on aika halpaa kun on off-season. Ollaan tassa hengattu porukalla muutamien brittien kanssa, ihan mukavaa porukkaa. Tanaan oli upea aurinkoinen paiva: vuokrattiin porukalla skootterit ja kaytiin katselemassa muita rantoja ja upeita maisemia. Hieno paiva!

Viela viikko Goalla ja sitten jo ensi tiistaina Mumbaihin ja ke-to yolla sitten kohti kotia. Nyt illalliselle, seuraavan kerran kirjoitan sitten Suomesta!