Monday, January 29, 2007

Koh Tao

Terppa taas!

En ole kerinnyt hetkiseen kirjoittaa, on ollut kaikkea puuhaa ja sitten eilen kun tulin nettiin niin yhteys menikin poikki, jee! No nyt tulee pikkusen tarinaa viime paivista. Jaimme siis viimeksi Bangkokin biletysodotustunnelmiin..no lahdimmehan me siis juhlimaan, selvahan se. Mentiin Route 66 nimiseen klubiin ja siina ulkona istuskeltiin, juotiin kaljaa ja valilla noustiin jammailemaan oikein urakalla, oli tosi hauskaa kylla :) Lahdimme kahden maissa taksilla kohti KSR:ia koska klubi meni kiinni. Mentiin safkaamaan viela koska kaikilla oli nalka, sitten "kotiin" nukkumaan. Lauantaina aamulla herailtiin ja kahdeltatoista piti luovuttaa huone, lahdimme Heikin kanssa taksilla kohti juna-asemaa ja ilman ongelmia paastiinkin perille :D

Asemalla ostettiin liput etelaan menevaan junaan, paamaarana Chumphon. Paatettiin ottaa ihan oma hytti missa oli kaksi vuodetta, oltiin molemmat niin vasyneita. Maksettiin tietenkin maltaita lipuista mutta oli kylla sen arvoistakin, sai levattya kunnolla eika tarvinnut huolehtia tavaroista koko ajan. Matkan aikana nakyi vaikka kuinka paljon erilaisia maisemia vaikka vain silloin talloin kurkkasinkin ulos ikkunasta. Nain suurien kaupunkien vilinaa, pienia kylia joissa laudoista tehtyja hokkeleita oli vierivieressa ja osa aivan kiinni junaradassa, nain myos aivan aution oloista maata jossa nakyi silminkantamattomiin kuivaksi laonnutta heinaa ja siella taalla erilaisia vihreita puita. Illalla junan ikkunasta nakyi kaunis auringonlasku ja kun tuli pimea, taivaalla kimaltelivat tahdet. Matkan piti kestaa noin seitseman tuntia (14.45-21.47) mutta olimmekin perilla vasta joskus yhdentoista maissa illalla. Chumphonin asemalta menimme eraan paikallisen kyydissa satamaan, hanen pieni lapsensa nukkui auton etupenkilla ja ahtauduimme auton pienelle takapenkille, Heikki ainakin oli aika kippurassa 195 cm pitkan vartensa kanssa :D Rinkat matkustivat auton lavalla. Satamassa ostimme liput yolaivaan (200 baht) joka lahti puoliltaoin kohti Koh Taoa. Pikkulaiva kiikkui ja kaakkui edestakaisin aallokossa ja jengi koitti nukkua/nukkui laivan ylakerrassa ohuilla patjoilla. Itse kuuluin lahinna siihen yrittavaan joukkoon, yhessa vaiheessa tuli paha olokin kun keinui niin pahasti :/ Siita kuiteskin selvisin oksentamatta ja perille paastiin kuudelta aamulla..piti olla viidelta. Taalla ei kaikki ole niin justiinsa.

Taolle siis saavuttiin kuudelta sunnuntai aamuna ja suunnattiin ensimmaiseen rakennukseen missa luki seinassa "Food", silla emme olleet syoneet noin seitsemaantoista tuntiin :/Sen jalkeen vuokrattiin skobe ja lahdettiin kiertelemaan vahan mestoja ja etsimaan majoitusta seka Koh Tao Diversien toimistoa, saatiin joltain paikalliselta kartta ja sen avulla kierreltiin. Loydettiin lopulta sukellustoimisto ja sielta saatiin vinkkeja majoituksen suhteen ja ilmoittauduin samalla innokkaaksi aloittamaan Advanced open water-kurssin :) Sit otettiin huone yhdesta paikasta ihan sukellustoimiston lahelta (400 baht/yo), ihan perushuone on..kylma suihku :D Nyt alkaa aika loppua...ollaan syoty hyvin, eilen makoiltiin rannalla, otettiin arskaa ja uitiin. Kierrelty ollaan skobella jonkin verran, huomenna mennaan tsiigaa jotain nakoalamestaa. Tanaan herasin 6.15 ja lahdin sukelluskoululle, siita veneella merelle ja sukellettiin kaks kertaa, syvasukellus ja nosteen huippuhallinta, oli kivaa ja kavin parhaimmillaan 31 metrissa. Kirjoittelen taas tassa joku paiva lisaa, lamminta, kaunista ja kivaa on. Aivot on narikassa ja sen kylla huomaa valilla kun ei oikeen aina raksuta niin nopeesti ;)