Saturday, February 3, 2007

Koh Phangan

Aika vierii niin nopeasti kun on reissussa, paljon on tehtavaa ja nahtavaa eika kauheasti kerkia netissa pyoria, siksipa taas on tovi vierahtanyt viime kerrasta. Koh Taolta lahdettiin keskiviikkona aamulautalla kohti Koh Phangania ja matka kesti vain noin puolitoista tuntia hitaalla botskilla (150 baht). Lauttamatka sujui ihan mukavasti, ensiksi menimme Heikin ja kanadalaisen kaverimme Vernonin kanssa kannelta alas botskin sisatilaan joka kuitenkin oli niin voimakkaasti ilmastoitu, etta paatin kavuta takaisin kannelle. Siella istahdin eraan englantilaisen Johnin viereen ja alettiin hopotella kaikenlaista, han on monesti aikaisemminkin kaynyt Phanganilla ja sain hyvia vinkkeja paikkojen ja rantojen suhteen, oli ihan mukava rupattelutuokio. Alkaa pikku hiljaa tuo englanninkin vaantaminen sujua paiva paivalta paremmin.. hieman oli aluksi kankeaa kielta kun ei ole kauheasti tullut enkkua puhuttua eika ainakaan opiskeltua sitten viime kevaan jalkeen.

Hypattyamme pois botskista otettiin taksikyyti satamasta Haad Riniin ja kaytiin kyselemassa monesta eri hostellista/bungalow-mestoista josko olisi tilaa, kaikki oli kuitenkin taynna siella suunnalla..eika mikaan ihme nain full moon partyjen aikaan. Kylla me se tiedettiin, mutta oli pakko kokeilla onnea. Kaytiin jossain valissa myos syomassa ja sit vuokrattiin taas skobe Heikin kanssa, saatiin jattaa rinkat sinne ruokapaikkaan, siella oli tosi ystavallinen omistaja aija :) Lahdettiin sit skoben kanssa etsimaan majapaikkaa, edelleen kuitenkin tuloksetta. Sit tavattiin taas Vernon satamassa kun oltiin sovittu treffit sinne, sekaan ei ollut loytanyt mitaan meille. No sit siina sataman lahella oli niita majapaikan mainostajia ja mentiin siihen jutteleen, oltiin jo niin poikki monen tunnin kiertelyn jalkeen etta paatettiin lahtea katsomaan yhta vahan kauempana olevaa mestaa ja ihan kivahan tuo on, otettiin se siis. Saatiin kaks huonetta vierekkain, Vernon siis meni siihen toiseen ja nyt sen yks aussifrendi Christian on sen kanssa siina. Keskiviikkona illalla taidettiin muistaakseni vaan kayda Heikin kanssa syomassa ja vahan kattelemassa tata Haad Rinin keskustaa.

Torstaina sit lahdettiin rannalle makoilemaan ja uimaan, illalla kaytiin tietty syomassa oikein hyvin ja oltiin rannalla vahan bilettamassa Vernonin ja kahden muun kanadalaisen (Matt&Carrie,pariskunta) kanssa, oli hauskaa ja meni melko myohaan. Perjantaina herattiin jo joskus yhdeksan maissa kun oven taakse tuli koputtelemaan Titta, eras Heikin kaveri. Titta on yksin kahden viikon lomalla ja silta on jo varastettu laukku (tonatty skootteria ajaessa niin, etta han joutui pysahtymaan ja otettiin laukku skootterin korista..jossa ei ikina kannattais pitaa mitaan, mutta ei Titta tiennyt :/)..ja laukun varastamisesta seuraavana paivana han kaatui skootterilla, mutta ei kaynyt pahasti, polvi ja kyynerpaa vahan auki. Hyvaa tuuria etten sanoisi.. :/ Titta sit joutui myos vaihtamaan majoitusta joten sen kamat oli meijan huoneessa yhen paivan ja perjantai aamuna Titta siis halusi suihkuun :D No eipa siina sitten enaa oikeen unta saanut ja noin viiden tunnin younien jalkeen noustiin pystyyn ja lahdettiin sit safkaamaan jossain valissa. Pakkohan se oli kayda nukkumassa paivaunet viela siina paivalla ja sitten suihkun kautta ja pienen laittautumisen jalkeen oli aika lahtea kohti Haad Rin beachia ja full moon partyja. Koko viime yo tuli siis biletettya hyvassa porukassa, kaikki meni ainakin meidan porukalla aivan loistavasti, mitaan pahaa ei tapahtunut (paitsi Christian sai pari pienta naarmua jalkaansa kaaduttuaan) eika mitaan havinnyt. Sain paljon hyvia kuviakin (koitan laittaa kuivia esille joku paiva kun kerkian) enka edes juonut kuin pikkuisen, mahtavaa kun muistaa kaiken ihan taydellisesti. Oli aika saalittavaa katsoa ihmisia jotka oli aivan hirveassa kunnossa, aijat kaatuilivat mereen yrittaessaan kusta sinne kun olivat niin sekaisin..ja sen sellaista :/ Jaksettiin Heikin kanssa bilettaa sinne noin kahdeksaan asti aamulla, aurinko oli jo noussut reippaasti kun paastiin lopulta taksilla kampille (noin 5 min ajomatka). Sitten oli pakko kayda suihkussa ennen tutimaan menoa. Herailtiin tuossa kahden maissa ja suihkun jalkeen lahdettiin syomaan pikaiset aamupalahodarit kun parin tunnin paasta mennaan sitten kunnolla syomaan.

Taa Koh Phangan on aika vuoristoinen saari, paljon makia on matkalla meidankin kampalle.. skootteri juuri ja juuri jaksaa vetaa ylos ne maet kun meita on kaksi siina paalla :D Upeat maisemat sielta korkealta kuitenkin avautuu..tahan mennessa reissu on ainakin ollut aivan mahtava \o/ Tiistaina olisi kai tarkoitus poistua Phanganilta takaisin kiintealle maalle..varmaan Surat Thaniin ainakin mennaan poikkeamaan ja siita sitten maata pitkin pikkuhiljaa kohti Krabia, saatetaan pysahdella katselemaan joidenkin pienien kylien meininkia, olisi mielenkiintoista. Nyt ajattelin lahtea etsimaan uusia lapsyja itselleni koska eilen toinen meni rikki ja nyt olen aivan kengaton :D Paljain varpain kavely on ihan mukavaa muuten, pitaa vaan koko ajan katsoa mihin astuu ja olla varovainen. Parempi kai ostaa jotkut lapsyt. Kuulumisiin!

Meidan huone Hill Side Housessa

Rannalla jorausta

Valmiina Full Moon Partyihin

Heikki,Christian,Matt,
Riika,Kerrie

Aamu koitti mut jengi jaksoi

1 comment:

Arja said...

Hei Riika!
Ihanaa lukea päiväkirjaasi ja kuulla että olet turvassa ja nautit olostasi. Pidä hyvä huoli itsestäsi, joohan? Täällä kärvistellään pakkasessa. Arto pakeni kylmää Lontooseen viime keskiviikkona ja sielläkin tuntuu elämä alkaneen sujua hyvin... vaikka seikkailun tuntuakin riittää:)
Huomenna täällä alkavat yo-kuuntelut, pidä tutuille peukkua! terv. Arja