Friday, April 20, 2007

Krabi

Jei..Krabilla jalleen kerran ja ilma on erittain hiostava joka paiva :D Viimeksi kerkesin kirjoitella pikkusen vajaa viikko sitten lauantaina..kelaanpas nyt muistiani hieman taaksepain ja koitan muistella teille, mita tassa valilla on tapahtunut.. Chiang Maista Krabille olen ainakin paassyt :)

Viime viikon lauantaina siina alkuillasta istuskelin siis koneella ja kirjoittelin teille viimeksi, sen jalkeen kappailinkin takaisin majatalollemme. Tavaramme olivat siis siella sailytyksessa, vaikka olimmekin jo aamulla kirjautuneet ulos huoneestamme. Kyseinen Mini guesthouse osoittautui erittain mukavaksi paikaksi, henkilokunta on ystavallista ja huoneet ovat siistit. Kavimme viela Mintyn kanssa syomassa nopeasti ja palasimme hakemaan tavaramme, sanoimme heipat majatalon vaelle ja otimme kolmistaan taksin bussiasemalle. Sielta lahti siina ennen yhdeksaa vip bussimme kohti Bangkokia, matka sujui hyvin. Kerran pysahdyimme syomaan ja lepaamaan pariksikymmeneksi minuutiksi, en jalleen kerran saanut nukuttua puolta tuntia enempaa ja kuuntelin paljon musiikkia. Taysin normaalia.

Kuudelta aamulla sunnuntaina olimme perilla Bangkokin bussiasemalla ja otimme taksin Rambuttri kadulle, etsiydyimme Sawasdeehen ja otimme sielta huoneen meille kolmelle (400 baht), tytot halusivat siis viela jaada yhdeksi yoksi siihen Khaosanin alueelle, silla eivat halunneet menna koteihinsa ja halusivat viela jaada vesifestarien viimeiseksi paivaksi riehumaan sinne kaduille :) Ensiksi nukuimme joitakin tunteja siina aamupaivasta rankan bussimatkan jalkeen, herattyamme etsiydyimme jalleen jo vanhaan tuttuun Thai Garden-raflaan syomaan kaivatut spagettiannokset valkoisella kastikkeella ja katkaravuilla<3 Sinne kun paasimme, niin olimmekin jo aivan litimarkia ja yltapaalta valkoisessa talkkimommossa, kylla uuden vuoden vietto on taalla mukavaa :D Syotyamme masut sopivan tayteen, suuntasimme kappailemaan Khaosanille, se oli aivan tupaten taynna porukkaa. Kaveltiin se paasta paahan ja sitten tytot nakivatkin muutaman kaverinsa, joilla on tatuointiliike Khaosanilla ja he pyysivat meidan ylos parvekkeellensa heittelemaan vetta ihmisten paalle ja jorailemaan. Siella viihdyimmekin ainakin seuraavat nelja tuntia ja niin naytti viihtyvan alhaalla olevat ihmisetkin, soitimme paljon hyvaa musiikkia, heittelimme vetta alas ja tanssimme. Oli hurjan hauskaa!! Valilla kun soitettiin thaibiiseja jotka on taalla tosi suosittuja, niin jengi pysahtyi siihen parvekkeen alle laulamaan ihan haltioissaan biisien mukana kadet ylhaalla heiluen :) Pimean tultua aloimme jo hyytya ja nalkakin kurni masussa, joten paatimme lahtea syomaan ja sen jalkeen huoneeseen lampoiseen suihkuun ja lepaamaan. Siina illalla kavin viela lapi rinkkani ja karsin suunnilleen puolet tavaroistani pois seka kavin netissa. Sitten puolenyon maissa palailin kampille nukkumaan.

Maanantaina aamulla kavin viemassa karsimani tavarat kassiini, joka siis on jo Rambuttrilla eraassa paikassa sailytyksessa. Sitten menin pakkailemaan rinkkani ja herattamaan tytot, heidan pakkailtua menimme viela aamiaiselle ja sitten sanoimme heipat ainakin hetkeksi. Lahdin kappailemaan lyhyen matkan lentokenttabussin pysahtymispaikalle, hyppasin bussiin ja juttlin koko matkan kentalle eraan brasilialaisen kundin kanssa. Kentalla loysinkin Samin (Hanskun poikaystava) melko nopeasti ja han oli siella serkkunsa Merikan kanssa (joka asuu Bangkokissa)..siina sitten juttelimme ja odottelimme Hanskun saapumista. Sielta se tyttonen sitten noin puolen tunnin odottelun jalkeen saapuikin ja oli ihana nahda pitkasta aikaa :) Kentalta hyppasimme taksiin ja hurautimme Bangkokin juna-asemalle, ostimme liput Surat Thaniin (718 baht, ilmastoitu makuuvaunu, matkan kesto n.11 h) ja menimme syomaan asemalla eraaseen raflaan. Olimme siella joskus ennen kolmea ja juna lahti viiden jalkeen, joten oli hieman odoteltavaa. Junaan kuitenkin paasimme, hieman myohassa se lahti, ilmastointi oli jaatavan kylmalla enka saanut taaskaan nukuttua paria tuntia enempaa :/ Siina se matka meni jutellessa ja myohemmin musiikkia kuunnellessa.

Tiistaina viiden maissa aamulla olimme perilla Surat Thanissa, otimme juna-asemalta taksin bussiasemalle ja paasimme bussiaseman viereen eraan matkatoimiston eteen. Siella he pyysivat 280 bahtia bussimatkasta Krabille, sanottiin etta onpahan kallista ja Sami lahti sitten siihen itse asemalle kyselemaan, siella hinta tippuikin heti puoleen ja ostettiin sitten siita liput (140 baht). Bussi lahti 6.30, kerran vaihdettiinkin bussia ja siina se matka meni lahinna Hanskun kanssa hopotellessa. Perilla Krabilla oltiin siina yhdeksan jalkeen, otettiin taksi Noppharat beachille ja etsittiin R.A.House (missa siis Antti ja Atte majailivat). Sielta loysinkin Antin juuri heranneena huoneestaan ja kavin antamassa kunnon halin :) Samalla hetkella Attekin saapui taksilla majatalon eteen, silla han oli joutunut lahtemaan kuudelta aamulla sairaalaan..niin paha tauti menossa (imusolmukkeet turvonneet, kuumetta ja oksentelua..yms.). Siina sitten kulutimme muutamia tunteja majoittautuessa huoneisiimme (Sami ja Hansku yhteen, samoin mina ja Antti, Atte jai yksin siihen heilla valmiiksi olleeseen huoneeseen), suihkutellessa ja lepaillessa, syomassakin toki kavimme. Iltapaivan puolella lahdimme porukalla rannalle makoilemaan ja lilluttelemaan erittain suolaisessa merivedessa. Muutaman tunnin sita hommaa jaksoi, ennen kuin nalka hiipi taas masuun. Lahdimme kamppien (nopean suihkuttelun) kautta Ao Nang biitsille safkaamaan herkulliset pizzat, ekstrana omat aurajuustot suoraan Suomesta (suuri kiitos Hanskulle<3). Hannamari siis raahasi meille mukanaan aurajuustojen lisaksi myos Vaasan ruispaloja ja paljon salmiakkia, kylla maistuu taivaallisen hyvalta nain kolmen kuukauden reissussa olon jalkeen \o/ Herkuttelun jalkeen jatkoimme illanviettoa irkkubaari O'Malleyssissa biliksen peluun ja muutaman olusen merkeissa, mutta kaikki olivat melko vasyneita (mina, Sami ja Hansku rankan matkustamisen ja Atte kipeana olonsa takia..Antti huonojen younien takia), joten palasimme porukalla takaisin kampille jo reilun tunnin pelailun jalkeen ja nukkumatti vei unten maille melko nopeasti.

Keskiviikkona nukuimmekin sitten hieman pidempaan (univelkoja pois) ja siirryimme siina puolenpaivan jalkeen rannalle jalleen uiskentelemaan ja makoilemaan. Pari tuntia sita taaskin jaksoi, sitten siirryimme Hippiesiin (bar&restaurant) haukkaamaan pienta valipalaa ja nauttimaan kylmaa juotavaa, Atte kavi talla valin tunnin thaihieronnassa. Hanen kehuttua hierontaa niin kovasti, paatimme Antin kanssa lahtea myoskin hierottavaksi. Antti otti thaihieronnan ja oli kuulemma "ihan ok" ja mina otin jalkahieronnan (johon sitten kuului myos kasvo-, paa-, niska-, hartia- ja selkahieronta..200 baht/h), tykkasin kylla :) Hieronnan jalkeen kappailimme sen parisataa metria rannalta majatalollemme ottamaan pikkuiset paivaunoset. Illalla lahdimme jalleen Ao Nangille, mina ja Antti mentiin syomaan ja Atte meni nettiin (Hansku ja Sami olivat syoneet jo aikaisemmin). Yhdeksan maissa tapasimme jalleen porukalla biliksen merkeissa ja Atte kertoi kummallisesta kohtaamisesta (joka taas osoittaa, kuinka maailma on niin pieni) nettipaikassa eraan Hennin kanssa (asui ennen siis Kotkassa ja oli poikien kanssa samassa koulussa)..Henni siis on ollut nyt 14 kuukautta reissussa Australiassa ja Aasiassa, nyt han on palaamassa Suomeen australialaisen poikaystavansa kanssa. Heilla siis ei ole ollut mitaan tietoa toisistaan yli 14 kuukauteen ennen tata kohtaamista..what are the odds? o_O Siina baarissa istuskellessa mietimme sitten reissun jatkosuunnitelmia porukalla ja joimme kaljaa..Sami ja Hansku vasahtivat kesken suunnittelun ja lahtivat nukkumaan, mina jatkoin Antin ja Aten kanssa meidan Noppharat biitsilla sijaitsevaan Luna baariin. Ostettiin Antin kanssa pikku pullo Mekhong-viskia ja kokista, Atte veti siina jonkun paukun ja lahti sen jalkeen nukkumaan. Me Antin kanssa jatkettiin sitten iltaa juoden ja jutellen kahdestaan sinne noin aamukolmeen saakka..oli mukavaa :)

Torstaina herailimme siina puolenpaivan maissa ja me Antin kanssa vuokrattiin siita meidan majatalolta skootteri ja Atte kavi hakemassa Ao Nangilta crossipyoran. Samoin tekivat Sami ja Hansku, jotka lahtivat kiertelemaan kahdestaan. Me kolme lahdimme majatalon isantamme Joeyn kanssa kiertelemaan lahiymparistoa, silla han innostui oppaaksemme. Muutamia tunteja ajelimme ympariinsa ja kavimme uimassa keskella sademetsaa, yhdella rannalla, syottamassa kissakaloja ja alligaattoreita yms. Iltapaivalla siina viiden maissa kavimme viela ennen kampille menoa Joeyn kanssa torilla ostamassa tarvikkeita myohemmin syotavaa barbequeillallista varten. Ostimme katkarapuja, kalaa, kanaa, riisia ja mausteita. Taman jalkeen siis palailimme kampille lepaamaan muutamaksi tunniksi Joeyn kokkaillessa ostamiamme herkkuja Layzy baarissa. Siina ennen kahdeksaa Antti ja Atte kavivat viela Ao Nang biitsilla mopojen kanssa hakemassa Hennin ja Timin mukaan illastamaan ja ilta olikin mukavan rento meidan seitseman hengen porukassamme (+Joey), ruoka erittain hyvaa eika seurassakaan valittamista :D Siina vierahti monta tuntia syoden, juoden, musiikkia kuunnellen ja jutustellen. Nukkumaan siirryimme siina yhden maissa yolla.

Perjantaina herailtyamme kavimme Antin kanssa Ao Nangilla aamupalalla ja sen jalkeen palasimme majatalollemme palauttamaan skootterin ja lepailemaan. Varasimme siina paivalla koko meidan viiden hengen porukalle seuraavaksi aamuksi liput minivaniin kohti Satunia (6h/400baht per peppu). Kavimme taas Antin ja Aten kanssa hieronnassa siina meidan rantakadulla, sitten suihkun kautta Ao Nangille syomaan ja nettiin. En siella kuitenkaan kerinnyt kirjoittamaan blogia valmiiksi, silla meidan piti kiiruhtaa yhdeksaksi Layzy baariin kuuntelemaan Joeyn veljen Ran bandia. Istuskelimme siina tunnin tai pari kuuntelemassa juoden muutaman olusen. Sen jalkeen uni painoikin jo silmaa ja seuraavan aamun aikaisen lahdon takia siirryimme kaikki melkoisen aikasin nukkumaan.

Lauantaina aamulla herailimme aikaisin, pakkailimme loput kamat ja hyppasimme minivaniin siina kahdeksan maissa. Matkaseuranamme oli viisi ruotsalaista kundia ja minivanimme nitisi ja natisi kuin viimeista paivaa. Hyvin se matka kuitenkin meni, Satunin sijasta paadyimme Pak baraan, silla Satunista ei kuulemma lahtenyt lauttoja Koh Lipelle, jonne siis olimme matkalla. Pak barassa kyselimme eri paikoista venelippujen hintoja, ensiksi pyydettiin jotain naurettavaa 650 bahtin summaa, mutta siina aikamme tingattua paasimme sitten 350 bahtin (per nena) sopimukseen ja kulkuvalineena oli speedboat \o/ Liput jo ostettuamme pojat saivat selville, etta olisimme saaneet liput 250 bahtillakin..mutta kulkuvalineena olisi ollut hitaampi vene. Yhden jalkeen sitten hyppasimme rinkkoinemme hienoon speedboattiin ja kiidimme tukka tuulessa hulmuten pikkuisen Koh Khai saaren (jossa pysahdyimme uimaan ja ottamaan kuvia, niin kuin lahes kaikki veneet kuulemma tekevat..) ja Koh Tarutao National Parkin kautta Koh Lipelle.