Thursday, February 15, 2007

Phuket

Phuketiin saavuimme siis viime sunnuntaina paivalla. Satamasta otimme taksin kohti Phuket townia mutta siella hetken pallisteltyamme paatimme ottaa uuden taksin ja pamauttaa Patong beachille, silla kaikki tahtoivat rannan laheisyyteen. Patongilla suuntasimme Soi San Sabaalle, silla LP:n mukaan siella olisi edullisimpia majoitusvaihtoehtoja. Varmasti olikin, sattuivat vain olemaan taynna. Huoneita olisi loytynyt sellaiseen 700-1500 bahtin hintaan, ei kiitos. Menimme sitten eraaseen internetpaikkaan kadun paassa, piti tarkistaa mailitkin, silla odotimme Vernonia saapuvaksi Krabilta. Paatimme sitten tehda niin, etta pojat (ja kamat) jaivat nettipaikkaan ja mina lahdin etsimaan meille majoitusta. Aikani siina kiertelin, kadulta toiselle ja lopulta lukuisien kyselyiden jalkeen loysin eraan mukavan tuntuisen paikan, jossa oli yksi vapaa 450 thb maksava huone (tuuletin, lammin suihku, siisti) ja sitten oli 800 thb huoneita ilmastoinnilla. Vernon ja Christian ovat muutenkin hieman paremmalla budjetilla ja lyhyemmalla reissulla kumpikin, joten heille kelpasi hyvin se 800 bahtin huone. Siispa varasin ne huoneet meille ja lahdin hakemaan poikia. Paatimme kuitenkin nalkaisina menna ensiksi syomaan ja sitten piti viela odotella Vernonia siina ruokapaikassa, vasta kahdeksan maissa illalla paasimme perille majapaikkaamme. En muista kadun nimea, mutta sen paassa kohosi jattimainen The Royal Paradise hotel, ei voi erehtya :D Suihkuttelun jalkeen lahdimme kiertelemaan hieman kaupungin katuja ja juomaan muutamat oluet, katsastimme myos Sedun baarin Seductionin; normaali yokerho, melko kallis, lihatiski siellakin tarjolla koko ajan. Maanantaina vuokrasimme skootterit ja ajelimme nelistaan Phuket towniin ihmettelemaan markkinoiden tunnelmaa ja hajuja :D Sitten kavimme katsomassa erasta kiinalaista temppelia. Kuumuus rasitti niin paljon, etta paatimme lahtea takaisin Patongille. Liikenne on muuten aika hullua taalla pain, mutta hyvin on selvitty \o/ Kaksi kertaa olen nahnyt jonkun kaatuvan skootterilla, kerran moottoripyoralla...ei mitenkaan pahasti onneksi. Christianin pitikin lahtea kaupungissa kaynnin jalkeen Phuketin lentokentalle ja sielta kohti Bangkokia, tiistaina oli lento takaisin Australiaan. Piti siis sanoa heipat ainakin toistaiseksi, ei kivaa. Christian kylla vannoi tulevansa Suomeen joku paiva :) Maanantaina illalla tapasin kampaajani Paivin ja hanen ystavansa Katjan U2 baarissa, molemmat Jarvenpaasta. Siina juotiin muutamat oluet ja gintonicit, oli mukavaa. Lahdin kuitenkin melko aikaisin nukkumaan, silla tiistaina lahdimme sitten Heikin kanssa kiertelemaan hieman muita rantoja/paikkoja. Tiistai aamuna meita odotti kuitenkin aluksi yllatys, kun skootterimme oli sidottu toiseen skootteriin rautaketjulla ja siina oli sakkolappu :D Kavelimme sitten poliisiasemalle ja maksoimme 300 bahtia sakkoja vaarasta pysakoinnista, siina ei saanut kuulemma pitaa yon yli..no pikkusakko. Sitten kavelimme takaisin skootterille, joka oli jo vapautettu ketjuista ja hurautimme rantakadulle ja kavimme syomassa aamupalan. Sen jalkeen ajelimme Karon beachille, Heikki kierteli tunnin kauppoja ja mina karistin itseani rannalla ja vilvoittelin valilla meressa. Vesi oli mahtavan kirkasta. Siita ajoimme viela vahan eteenpain ja kaytiin jatskilla, sitten taas kuumuus alkoi tukahduttaa niin paljon, etta ajelimme takaisin Patongille. Siella kierreltiin viela noin tunnin verran erilaisia kauppoja kunnes kavi niin paljon hermoille "hello miss/mister, have a look inside, good price for you, special price...need a suit?.. tuk tuk!?...massage?.." etta paatimme lahtea kampille rauhoittumaan. Illalla kierreltiin taas vahan katuja ja ostin shortsit. Myohemmin paatimme, etta pitaahan sita nyt pitkasta aikaa juhlia oikein kunnolla, kun on viimeinen iltakin Phuketissa. Suuntasimme jalleen Seductioniin, silla sinne oli ilmainen sisaanpaasy ja drinksut 50 baht yhteen asti. Oli yllattavan hauskaa, lahdimme kuitenkin katselemaan muutakin menoa. Kaytiin eraassa irkkupubissa yhdet oluet juomassa, mun oli pakko maistaa myos yksi slippery nipple shotti kun sellainen listasta loytyi, oli namia! Sielta ei kovin pitkalle paasty kun jumituimme eraan skotlantilaisen miehen omistamaan baariin, tanssahdeltiin vahan paikallisten baarityttojen kanssa ja juotiin yhdet oluet. Sitten suuntasimme takaisin Seductioniin viela vahan bailaamaan ja neljan jalkeen huoneeseen nukkumaan. Aamulla herailtiin puolenpaivan maissa, pakattiin kamat ja lahdettiin aamupalan kautta nettiin. Mietittiin, etta mentaisiinko Bangkokiin lentokoneella (oli vahan heikko olo) vaiko bussilla. Lentoliput olivat melko kalliit (1600 thb) joten paatettiin menna bussilla. Otettiin taksi Phuket townin bussiasemalle (300 baht yhteensa, 3 henkea), ostettiin liput VIP bussiin (leveat ja mukavat penkit, pieni ruoka-ja juomatarjoilu yms...970 thb) ja kaytiin syomassa.

The Royal Paradise Hotel

Heikki&pinkki skootterimme

Karon beach

Toriherkkuja Phuket townissa

Vernon,Riika,Christian

Kello kuusi eilen illalla lahti dosa kohti Bangkokia. 12 tuntia ja melko monta sataa kilometria myohemmin, hieman kuuden jalkeen tana aamuna loysimme itsemme Bangkokin bussiasemalta. Selka oli (ja on edelleen) jumissa ja vasytti, unta sain ehka 5-6 tuntia, erittain katkonaista. Asemalta hyppasimme taksiin (mittari paalla) ja hurautimme Khao San Roadille, menimme siita yhden kadun syrjempaan (Th Rambuttri) ja hetken haeskelimme sopivaa majapaikkaa. Lopulta loydettiin Star Domesta 420 thb/yo huone (tuuletin, kylma suihku, siisti) ja Heikin kans otettiin se. Vernon lahti etsiskelemaan itselleen yhden hengen halpaa huonetta ja loysikin vahan matkan paasta 140 thb/yo, ei paha diili. Heikin kanssa nukuttiin tuonne puoleenpaivaan asti ja suuntasimme sitten kohti MBK:ta ja siella kaytiin syomassa Santa'sissa kanaa, nams! Sitten sovimme nakevamme puolentoista tunnin paasta ja lahdimme molemmat omille teillemme. En oikeastaan etsinyt mitaan ja mukaani tarttui shortsit, hame, kengat ja kaulakoru... niinhan se aina menee, etta kun etsii jotain, sita ei yleensa millaan meinaa loytaa (jos ollenkaan), sitten kun taas ei tarvitsisi mitaan niin tuntuu loytavan vaikka mita kivaa :D Sit nahtiin Heikin kanssa ja mentiin jatskille jonka jalkeen takaisin kampille, josta sitten tanne nettipaikkaan kirjoittelemaan teille kuulumisia :) Tosiaan vaikka tuntuu, etta tulipa sita taas tuhlattua niin eipa se nyt ole paha jos meni max. 25 euroa: shortsit, hame, kengat, kaulakoru, ruoka+juoma, jatskipallerot ja taksimatkat. Rinkka on ollut rajahtamispisteessa jo hetken matkaa mutta onneksi olen nyt Bangkokissa, saa jatettya osan kamoista tanne sailytykseen. \o/

Pian tapaamme taas Mintyn ja Arceeyan, jonnekin pitaisi menna syomaan. Bangkokissa vietankin nyt aikaani kunnes ensi viikon keskiviikkona paukkasen flygarilla Hanoihin ja sielta pitaisi jotenkin paasta Nha Trangiin, jossa sitten tapaan Antin ja Aten \o/ Nyt lopettelen, koitan laittaa kuvia nettiin tassa joku paiva, ehkapa jo huomenna. Haleja kaikille!